خريد بک لينک
گيفت کارت
بازي هاي دخترانه
دانلود اهنگ
رزرو آنلاين هتل خارجي
دانلود رمان جديد
رزرو آنلاين هتل خارجي
باسکول پند
دانلود فيلم با لينک مستقيم
کانکس
ثبت شرکت در عمان
خريد سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیكان
تاريخ : 5 مهر 1395 | 20:11 | نویسنده : کامران | بازدید : 70
شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیكان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیكان

دانلود شرح سیستم های مختلف  ماشینهای پژو پرشیا و پیكان

شرح سیستم های مختلف 
ماشینهای پژو پرشیا و پیكان
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

 

شرح سیستم های مختلف 
ماشینهای پژو پرشیا و پیكان

شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیكان

فهرست

مقدمه :

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

تشریح عملكرد سیستم

سیستم مداری قفل مركزی

تشریح عملكرد سیستم

عیب یابی سیستم

سیستم مداری فن GLX

تشریح عملكرد سیستم

مراحل كاركرد یونیت فن ها

دور تند      خودرو روشن

قطع كولر خودرو روشن

روشن شدن چراغ STOP خودرو روشن

خاصیت هیسترزیس پاپس ماند

هواگیری سیستم حلقه بسته گردش آب

 

ارتباط سیستم كنترل یونیت فن ها با سیستم كولر

تشریح عملكرد سیستم

آینه های برقی خودرو كار نمی كنند

انژكتورها

سنسور سرعت خودرو

سنسور دور موتور

استپ موتور

سنسور موقعیت دریچه گاز

سنسور فشار هوای ورودی

سنسور دمای هوای ورودی

كویل دوبل

چراغ اخطار و دور سنج

گرمكن هوزینگ دریچه گاز

سنسور دمای آب رادیاتور

كانكتور عیب یابی سیستم

ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان برها

طریقه فیلر گیری سوپاپها

طریقه رگلاژ ترمز دستی

طریقه رگلاژ كردن لنت های ترمز (گرفتن خلاصی )

طریقه تنظیم كاربراتور

طریقه تنظیم كاربراتور های اتوماتیك پیكان

طریقه ترتیب وایر چینی

بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف

بازدید های سه ماهه یا هر 4800 كیلومتر

بازدید های شش ماهه یا هر 9600 كیلومتر

بازدید های سالیانه

اطلاعات كلی موتور های اتومبیل پیكان

اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت

عیب یابی موتور پیكان

   مشخصات سیستم خنك كننده موتورهای 1500 سی سی و 1725 سی سی

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

لیست قطعات :

1- باطری                                                                                                          BB00

2- جعبه تقسیم كالسكه ای                                                                                   BB10

3-سوئیچ زیر فرمان                                                                                             CA00

4- جعبه فیوز                                                                                                      BF00

5- رله محافظتی شیشه بالابر                                                                                 6126

6- كلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت جلو             6110

7- كلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت جلو                       6115

8- كلید شیشه بالابر درب عقب سمت راننده در قسمت عقب                       6100

9- كلید شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد در قسمت عقب                      6105

10- كلید قفل شیشه بالابرهای عقب                                                                      6120

11- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت راننده                                          6130

12- موتور شیشه بالابر درب عقب سمت شاگرد                                         6135

تشریح عملكرد سیستم :

این سیستم دقیقاً همان سیستم شیشه بالابر درب شاگرد در پژو 405 است با باز كردن سوئیچ زیر فرمان برق از فیوز F30 رد شده و به پایه 1 رله پنج پایه مشكی رنگ 6126 كه در بالای پای راننده قرار دارد ، می رسد . رله تحریك شده و برق ورودی به پای شماره 3 رله از پایه شماره 5 آن خارج می شود . خروجی برق آن از یك طرف وارد كلیدهای نصب شده و در قسمت جلو رفته و آنها را آماده به كار می كند . از سمت دیگر ضمن عبور از كلید قفل شیشه بالابر به كلیدهای مصب شده در قسمت عقب رسیده و آنها نیز آماده به كار می شوند . كار كردن كلیدهای نصب شده در قسمت عقب منوط به این شرط است كه كلید قفل شیشه بالابرها توسط راننده فشار نشده باشد . دلیل این امر داشتن كنترل راننده بر روی دخالت سرنشین ها بر روی بالا و پایین آوردن شیشه های درب های عقب است . نحوه كار كرد ، ارتباط دوگانه دو كلید سمت راست و چپ ، تست كلیدها و عیب یابی سیستم عیناً همانی است كه در پژو 405 در مورد شیشه بالابر سمت شاگرد وجود دارد.

سیستم مداری قفل مركزی

لیست قطعات :

<!--[if !supportLists]-->1-    <!--[endif]-->باطری                                                                                             BB0

<!--[if !supportLists]-->2-    <!--[endif]--> جعبه تقسیم كالسكه ای                                                                     BB1

<!--[if !supportLists]-->3-    <!--[endif]--> جعبه فیوز                                                                            BF

<!--[if !supportLists]-->4-    <!--[endif]--> كنترل یونیت قفل مركزی                                                     6235

<!--[if !supportLists]-->5-    <!--[endif]--> گیرنده یا چشمی سقفی                                                                    6230

<!--[if !supportLists]-->6-    <!--[endif]--> محرك و سویئچ سمت راننده                                                           6240

<!--[if !supportLists]-->7-    <!--[endif]--> محرك و سوئیچ سمت شاگرد                                                          6245

<!--[if !supportLists]-->8-    <!--[endif]--> محرك درب عقب راست                                                     6250

<!--[if !supportLists]-->9-    <!--[endif]--> محرك درب عقب چپ                                                                   6255

<!--[if !supportLists]-->10-<!--[endif]--> محرك درب صندوق عقب                                                  6260

<!--[if !supportLists]-->11-<!--[endif]--> محرك درب باك بنزین                                                      6265

تشریح عملكرد سیستم :

این سیستم از سه بخش : فرستنده ،كنترل ، كنترل یونیت و محرك ها تشكیل شده است .

بخش اول این سیستم شامل دو قسمت فرستنده وگیرنده می باشد . فرستنده این قسمت كه ریموت كنترل نامیده می شود در داخل سوئیچ درب قرار دارد و به هماره راننده است . این سوئیچ ار دوقسمت : واحد الكترونیكی و خود سوئیچ فلزی تشكیل شده كه باز كردن پیچ روی آن از یكدیگر جدا می شوند و قابل تفكیك هستند . واحد الكترونیكی آن دارای دو دیود ، یكی به عنوان نشان دهنده فشرده شدن كلید (قرمز رنگ ) و دیگری دیود مادون قرمز فرستنده (بنفش رنگ ) است كه نور آن فقط در لحظه اول و به صورت خیلی كم رنگ قابل دیدن است . با فشردن كلید ریموت كنترل ، دیود نوری نشان دهنده ، روشن شده و دیود مادون قرمز نیز كد رمز خاصی را ارسال می كند . این كد رمز ارسال شده توسط گیرنده چشمی داخل خودرو دریافت و تشخیص كد داده می شود . اگر این كد با كد از پیش گذاشته شده در گیرنده سقفی یكسان باشد گیرنده بر روی پایه های 1و2 خود با ایجاد یك نوسان ولتاژی ، دستور باز و بسته شدن درب ها را به كنترل یونیت می دهد . امااگر كدارسالی از طرف فرستنده با كد گیرنده یكسان نباشد ،گیرنده هیچ عكس العملی از خود نشان نمی دهد. بر همین مبنا اگر فرضاً یكی از این دو قسمت معیوب شد حتماً هر دو تكه باید تعویض شوند . در داخل ریموت دو باتری ساعتی 3 ولتی وجود دارد . پایه های 7 و 8 گیرنده ، پایه های برق و بدنه آن هستند .

گیرنده سقفی پیام دریافت شده از ریموت كنترل را به پایه های 6 و 9 كنترل یونیت می رساند . كنترل یونیت كه در زیر سمت راست پایین قاب فرمان داده شده دارای دو پایه خروجی 3 و 4 می باشد . دستورات كنترل یونیت از این دو پایه صادر می شوند. این دو پایه در حالت عادی توسط دو رله داخلی به بدنه اتصال یافته اند. هنگامی كه ریموت فشرده شد و پیام ازطریق چشمی به كنترل یونیت فرستاد شد این واحد بلافاصله یكی از پایه های 3 و 4 را توسط رله داخلی از بدنه جدا كرده و حدود یك ثانیه به برق وصل می كند . پس در این حالت یكی از پایه ها بدنه و دیگری برق دار است .

با نگاهی به محرك ها در واقع شكلی از موتور DC هستند می توان دید كه هر شش موتور در حالت موازی با یكدیگر به پایه های 3 و 4 كنترل یونیت اتصال یافته اند . پس برق و بدنه این پایه ها می تواند همزمان كلیه موتورها را در یك جهت به كار انداخته و مثلاً تمامی درب ها را ببندد . پس از حدود یك ثانیه كه همه دربها بسته شدند ، پایه برق دار به حالت برگشته و سیستم تا فشرده شدن بعدی ریموت كنترل ، ساكن می شود . بار دیگر كه ریموت كنترل فشرده شد دوباره پیام از طریق چشمی به كنترل یونیت فرستاده می شود . این واحد بلافاصله پایه دیگر از 3 و 4 را توسط رله داخلی از بدنه جدا كرده و حدود یك ثانیه به برق وصل می كند . پس در این حالت جای پایه برق دارد است . این بار موتورها كه DC بوده و قابلیت حركت معكوس را دارند در جهت معكوس چرخیده و درب ها را باز می كنند و سپس ساكن می شوند .

این تسلسل می تواند ادامه داشته باشد از یك سود ، همین عكس العمل را وقتی سوئیچ درب ها را در قفل مربوطه می چرخانیم مشاهده می كنیم . این امر بدین علت است كه با چرخاندن سوئیچ از سمت راننده و یا شاگرد، پایه بدنه موجود در پایه های 3 محرك های 6240 و 6245 را به سمت پایه های 1و 2 آنها و متعاقب آن به پایه های 5و 7و 8 كنترل یونیت ارسال می كنیم . این كار دقیقاً همان عكس العمل پیشین را به دنبال خواهد داشت .

 

عیب یابی سیستم :

قفل مركز خودرو كلاً كار نمی كند :

در چنین مواقعی باید كلیه عناصری كه در مسیر قرار دارند به ترتیب اولویت زیر چك كرد :

<!--[if !supportLists]-->1-    <!--[endif]-->فیوز F15 را چك كنید .

<!--[if !supportLists]-->2-    <!--[endif]--> كانكتور دو راهه سیاه رنگ جعبه تقسم كالسكهای راچك كنید .

<!--[if !supportLists]-->3-    <!--[endif]--> قاب درب راننده و شاگرد را باز كرده و كنترل یونیت را چك كنید .

<!--[if !supportLists]-->4-    <!--[endif]--> سلامت محرك ها را چك كنید .

بین دو سیستم كنترل از راه دور و یا سوئیچ درب ها یكی كار نمی كند :

با توجه به اینكه یكی از این دو سیستم فوق كار می كند پس از ارتباط جعبه تقسیم ، جعبه فیوز ، و موتورها سالم هستند .

<!--[if !supportLists]-->·       <!--[endif]-->اگر قفل مركز با سوئیچ كار كرده و با ریموت كنترل كار نمی كند :

<!--[if !supportLists]-->1-    <!--[endif]-->گیرنده چشمی را باز كرده و صحت عملكرد ریموت كنترل و یرنده را چك كنید .

<!--[if !supportLists]-->2-    <!--[endif]--> قاب درب راننده و شاگر را باز كرده و كنترل یونیت را چك كنید .

<!--[if !supportLists]-->·       <!--[endif]-->اگر قفل مركزی با ریموت كنترل كار كرده و با سوئیچ كار نمی كند :

<!--[if !supportLists]-->1-    <!--[endif]-->قاب درب راننده و شاگر را باز كرده و كنترل یونیت را چك كنید .

<!--[if !supportLists]-->2-    <!--[endif]--> فیش سه راهه سفید رنگ را بیرون كشیده و میكرو سوئیچ را در حالت باز و بسته اهم چك نمائید .

یكی از محرك ها گیر مكانیكی دارد  و قفل مركزی كار نمی كند :

اگر اهرم یكی از محرك ها بر اثر ضربه گیر كرده باشد ولتاژ 12 ولتروی آن كه باید صرف حركت دادن اهرم شود بدون افت قابل ملاحظه از سیم پیچ عبور می كند . از انجایی كه سر دیگر این سیم پیچ بدنه است در هنگام عمل كردن محرك ها در این محرك در واقع نوعی اتصال كوتاه بین دو سر سیم پیچ آن برقرار می شود و باعث می شود تا نه تنها نیروی لازم به دیگر محرك ها نرسد بلكه جریان فیوز F15 نیز بالا رفته و احتمال سوختن آن تشدید شود . پس باید بلافاصله سوكت دو راهه قهوه ای رنگ آن را كشیده و در اسرع وقت به تعویض آن محرك اقدام نمایید و

پس فشردن ریموت ، قفل مركزی عمل معكوس را درپی آن انجام می دهد :

این عیب معمولاً ناشی از خرابی كنترل یونیت و یا میكرو سوئیچ های درب های جلوست . لذا این دو قسمت را چك كنید .

سیستم مداری فن GLX

لیست قطعات :

<!--[if !supportLists]-->1-    <!--[endif]-->باطری                                                                                             BB0

<!--[if !supportLists]-->2-    <!--[endif]--> جعبه تقسیم كالسكه ای                                                                     BB1

<!--[if !supportLists]-->3-    <!--[endif]--> جعبه فیوز                                                                            BF00

<!--[if !supportLists]-->4-    <!--[endif]--> سوئیچ زیر فرمان                                                                              CA00

<!--[if !supportLists]-->5-    <!--[endif]--> كنترل یونیت فن                                                                              8010

<!--[if !supportLists]-->6-    <!--[endif]--> سنسور (فشنگی ) مقاومتی                                                      8008

<!--[if !supportLists]-->7-    <!--[endif]--> سنسور (فشنگی ) دو كنتاكت تك مرحله ای                           1520

<!--[if !supportLists]-->8-    <!--[endif]--> رله A                                                                                             1500A

<!--[if !supportLists]-->9-    <!--[endif]--> رله B                                                                                             1500B

<!--[if !supportLists]-->10-<!--[endif]-->رله C                                                                                              1500C

<!--[if !supportLists]-->11-<!--[endif]--> كلید كولر                                                                           8000

<!--[if !supportLists]-->12-<!--[endif]--> سوئیچ سه مرحله ای كولر                                                     8007

<!--[if !supportLists]-->13-<!--[endif]--> فن A                                                                                              1510A

<!--[if !supportLists]-->14-<!--[endif]--> فن B
ادامه ي مطلب

امتیاز : 4


طبقه بندی: ،
شرح سیستم های مختلف ماشینهای پژو پرشیا و پیكان ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *